lazy_flyer (lazy_flyer) wrote,
lazy_flyer
lazy_flyer

Перволётчиков псто...

Старики рассказывают, что в былые времена
летом купались...

Давным давно, когда деревья были маленькими, а компьютеры большими...
Интернет тогда конечно был, но его всем не хватало. И поэтому отношение к опытным товарищам, заседавшим на модельных форумах и тусившим на площадках для полётов было немного другим. В конце концов они несли в народ мудрость поколений. Которая то мудрость далеко не всегда была баечками, придуманными на подпитии, а очень часто подтверждалась порубленными винтами пальцами. :)))

И говорили бывалые - ребята, относитесь серьёзно к своему умению, не переоценивайте его. Не пренебрегайте предполётной подготовкой. Помните - ни один самолёт в воздухе ещё не остался. Но далеко не все самолёты после посадки могут повторить взлёт - некоторым поможет только метёлка с совочком. И перволётчики с замиранием сердца и остановившимся дыханием внимали мудрости поколений...

А сейчас что? Придёт такой перволётчик на интернетовый форум, почитает как всё просто - хуяк, хуяк и в воздух. Хорошо, если просто упадёт и размочалит в хламину леталово. Хорошо, если только себя покалечит. А ведь может упасть кому на голову или чужое имущество повредит. А ведь в былые времена не было коптеров, которые практически сами летают. Требовалось значительно больше усилий, чем просто поход в магазин и покупка леталова...
Когда компутеры были большими, опытные товарищи могли схватить безумца за руку и удержать от необдуманных поступков. А сейчас что? Кругом демократия и свобода личности. Только попробуй сделать замечание, сразу начнётся.
Но всё же человечество в массе своей не настолько тупоголовое, иногда в нём пробуждается инстинкт самосохранения. Из пыльных комодов на дневной свет извлекаются пожелтевшие страницы журналов многолетней давности и вновь звучат всё те-же рекомендации. Которые бывалые моделисты старой закалки могут повторять в любом состоянии психики. Жаль, что на русскоязычных форумах почти не слышны наши голоса. Но лучше чужое, чем ничего.


Кому лень слушать - текстовая версия.

1. REGISTER A DRONE

On FAA’s website, there’s a notice that all drones weighing between 0.55 lbs. (250 grams) and up to 55 lbs. (25 kg) need to be registered. There’s been a word lately that only commercial drones require FAA registration, and you can even get a refund if you registered a personal aircraft. Still, make sure to check the rules and regulations, because they are different depending on the country where you live.

2. INTRO DRONES

Cheaper drones are a bit harder to fly because they don’t have the advanced features that make them fly practically on themselves. So, they simply force you to learn how to fly manually. Darious started with Sky Viper s1700.He crashed it 3 times during the first flight, but hey – better to crash a $55 drone than a $1200 one.

3. SIMULATORS AND GETTING TO KNOW THE DRONE

Better than crashing a cheap drone is crashing a virtual one. So, before you fly an actual aircraft, you can use a simulator first. You can use a SkyViper simulator, and DJI Go app also has their own, in case you use their drone.

When you decide to fly the real thing, don’t just unpack it and go wild. Study the manual and get to know your new toy.

4. SAFETY

For your very first flight, avoid the places with lots of people and obstacles. Choose an open space so the chance for crashing the drone and/or hurting someone is minimal.

Avoid flying in strong wind (over 15mph) and flying near cell towers, radio stations and Wi-Fi hotspots – as they can interfere with the signal.

5. AVOID RESTRICTED AREAS

Before you take off, you should be familiar with the restricted areas where flying is limited or forbidden. There are apps that will show you these areas. Darious recommends Hover, but there’s also FAA’s B4UFly app. You can find the no-fly zones on DJI’s website as well.

6. PRE-FLIGHT CHECKLIST

Okay, so you’re ready to fly, but here’s a checklist for you before the drone takes off for the first time:

remove all the gimbal covers
make sure all propellers are secure, give them a spin
make sure the battery is in place and secure
make sure nothing is obstructing the fans
Check if the gimbal’s straight
check the camera for dirt and fingerprints
7. PRACTICE

Taking off and landing can be tricky for beginners because of the ground effect. So, make sure to practice it first to get the feeling of the drone.
Then, also practice hovering. If it’s windy outside, it’s not as easy as it may seem.

8. BASIC MOVEMENTS

When you’ve mastered taking off, landing and hovering, you should practice some basic moves. Keep them simple, small and smooth for the start. These are some of the movements that can help you master the controls and get the feeling of the drone movement:

fly in square
fly in the circle
fly in figure 8

9. WHAT IF YOU CRASH?

If you’re a beginner, you’ll most likely crash the drone at least once, and it’s okay. Be prepared for that, and bring a few extra propellers and maybe even an extra battery. But if you keep those movements smooth and slow, you shouldn’t have a big damage.
Also, make sure not to rely on automatic obstacle avoidance too much. It’s not perfectly reliable, and it may not cover all sides of the drone. For example, the DJI Mavic Pro has it for the front and the bottom, but not for the back, sides and top.

10. SOME RULES AND LAWS

As I mentioned above, you should get familiar with the laws of your country before you fly the drone. But there are few general rules to follow, in order to keep yourself and the others safe:

don’t fly over people, stadiums, airports, national parks – or anywhere where a descending drone could cause harm
keep the drone within the eyesight
don’t fly more than 400ft (120m) above the ground
return to the home position with enough battery power in case of an emergency

If you’re just about to get your first drone up in the air, I’m sure this video was of help. To sum up – be careful, get to know your drone, practice and follow the rules. This way, you’ll have the drone, yourself and the others safe while taking those awesome aerial photos and videos.

Tags: Авиация, Безопастность полётов, Беспелотнеги
Subscribe

  • Нового псто...

    Не только лишь все знают, как богата страна-зазаборье талантами. Сами растут, никто их не культивирует. Не, яж ни разу не спорю - разной масти…

  • Разработчиков псто...

    Так прекрасно, что комментарии излишни.

  • Отпускного псто...

    Вот оказывается зачем они в Сибирь ездят... "Ищут места для лагерей". Блогеры об отдыхе Путина и Шойгу в тайге

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 24 comments

  • Нового псто...

    Не только лишь все знают, как богата страна-зазаборье талантами. Сами растут, никто их не культивирует. Не, яж ни разу не спорю - разной масти…

  • Разработчиков псто...

    Так прекрасно, что комментарии излишни.

  • Отпускного псто...

    Вот оказывается зачем они в Сибирь ездят... "Ищут места для лагерей". Блогеры об отдыхе Путина и Шойгу в тайге