
Regional Hydrogen-Electric Passenger Plane Under Development
The world’s first regional hydrogen-electric passenger aircraft is under development by HES Energy Systems of Singapore. The zero-emission Element One features the company’s ultra-light hydrogen fuel cell technologies in a distributed electric aircraft propulsion design.
...
The four-passenger plane will have a range of 500 to 5,000 km depending on whether hydrogen is stored in gaseous or liquid form. This performance is several orders of magnitude better than any battery-electric aircraft designed to date and is expected to open new aerial routes between smaller towns and rural areas using an existing network of small-scale airports and aerodromes. Refueling Element One should require no more than 10 minutes. The aircraft is refueled using an automated nacelle swap system that applies automated guided vehicles and automated warehouse operations, such as those used by Amazon and Alibaba.

Здесь было всё. И солнечные панели. И заменяемые мотор-батареи. И невероятный дизайн проекта. Всё и ещё чуть чуть.

По задумке автора оно должно летать вот так красиво и высоко. В лучах восходящего солнца.

И таскать на борту 4 ( четыре ) человека. Я только не понял - оно будет по модному полностью беспилотное или всё же понадобится надсмотрщик на борту?
А в реальности самолётик на водороде выглядит вот так.
Здоровенная бочка с газом и полное отсутствие места для пассажиров и пилотов. Реальность она такая, суровая и неприглядна. Но мечтать конечно никто не запрещает...
